söndag 29 januari 2012

Brandgult, mörkgul, gulröd eller helt enkelt orange!

Det går i vågor det där med vad man är sugen på. Just nu är det ett orange rouge jag vill ha. Jag känner att just orange med lite varmare inslag skulle ge en snygg glöd till kinderna och till ansiktet som helhet. Jag har funderat ut några snygga färger och jag listar de nedan med både märke, namn och beskrivning av färgen.
Make Up Store Blush Apricot Sorbet "dov orange med skimmer"

MAC Powder Blush Peaches "pure peach"

NARS Blush Taj Mahal "burnt orange with shimmer"



NARS Blush Gina "tangerine"


Om jag ska summera vad jag tycker om färgerna som jag har valt skulle jag nog välja antingen Make Up Store Apricot Sorbet eller NARS Gina. MAC Peaches är väldigt fin samt lik MAC Melba som jag redan har den är även lik just NARS Gina. Även Warmth of Coral, My Highland Honey och Utterly Game är liknande nyanser från MAC, dock går vissa mer åt korall hållet. NARS Taj Mahal är en väldigt intensiv orange som nog blir lite för mycket för min ljusa hy. Nä, valet ligger nog på Make Up Store Apricot Sorbet med sin mellan färg av aprikos och orange samt att den är väldigt trevligt pigmenterad.

1 kommentar: