fredag 6 februari 2015

MAC Lipstick Velvet Teddy - eller ska jag kallade det för Kylie Jenner läppen?!

Det trendigaste man kan ha på läpparna just nu är den så kallade Kylie Jenner läppen(!). Det känns att 90-talet är tillbaka med sin läppenna och lite kraftigare bruna läppstift. Jag skulle beskriva färgen som en mauve med underton av brunt och helst i en mattare formula. Några färger som har varit uppe från MAC är Brave, Velvet Teddy och Faux och dessa tillsammans med läppennan Soar, Spice och Whirl. Då jag har Faux, vill ha Brave och köpte Velvet Teddy (som var slut överallt och det enbart fanns en kvar, var det ett lätt beslut).
MAC Velvet Teddy är ett matt läppstift som verkligen sitter på bra på läpparna ca 4 timmar - me like. Det känns rätt så torrt på och det gäller att ha jämn läppar och inte torra partier på dom. Jag gillar att den är lite mer brun eftersom jag nu skulle uppnå Kylie Jenner läppen och färgen passa min hy bra.
MAC Lipstick Velvet Teddy - deep-tone beige (matte)

1 kommentar:

  1. Lite kontrasterande färg i jämförelse med red red-kollektionen, men fint på dig!

    SvaraRadera