lördag 7 april 2018

Make the Make - Foundation Brush & Blush Brush

SkinCity har släppt makeup borstar under märket Make the Make och de är prisvärda och håller bra kvalite. Håren är av taklon och är mjuka och väldigt kompakta. De kommer i nuläget sex stycken borstar och man kan även köpa en väska till sin borstar.  Jag köpte två när de släpptes från Skincity och det blev foundation blush och blush brush.

Make the Make borstarna har en speciellt teknik man ska använda sig av då man applicerar sin utvalda produkt. Det är tänkt att man ska trycka in produkten i huden för att få ett snyggt resultat samt svepa produkten med lätta rörelser. Skaften är rätt så korta och borsten kan upprätt när man inte använder den.
Varje borste kommer med en eget etui som man kan förvara den i under t.ex. resor m.m.
Blush Brush 169 kr
Bra och mjuk borste som tar upp lagom med rouge och resultatet blir fint och snyggt.
Foundation Brush 199 kr
Foundation borsten har väldigt kompakta täta strån vilket jag tycker gör den lite svår att applicera en foundation med. Har testat på olika både mer täckande och på stift dessa fungerar bäst då mycket produkt försvinner in i borsten.
Jag har använt mig av båda borstarna i makeupen på bilden och jag gillade resultatet det blev naturligt och fräscht.

1 kommentar:

  1. På jakt efter bra borstar....Blush brush är jag intresserad av

    SvaraRadera