söndag 12 juli 2009

NOTD #12 Mint & NOTD #13 Coral

Från Hq Hair beställde jag en nytt nagellack från UK baserade Ciaté, för att haka på trenden med mintgröna naglar som startade med MAC´s nagellack Peppermint Patti (se bild nedan) som kom med Sugar Sweet kollektionen som antagligen kommer att komma till sitt esse i och med Chanel´s lack Jade som kommer i höst.



Färgen jag beställde från Ciaté heter Apple & Custard och är en grönblå nyans som kom med deras s/s kollektion Candy Couture och kostade 11,25 euro.

Close-up på flaskan, så söt!

Överst: Två lager av Apple & Custard inget överlack

Nederst: Två lager av Apple & Custard och ett lager av mitt nya inköp från Stockholm Orly Matte Topcoat. Detta är ett överlack som ger en matt finish inte som det nya nagellackern från Opi som verkligen blir matta, utan en mer satinfinish effekt.

Fick mitt efterlängtade lack från http://www.satine.se/ idag (läs onsdag) (ska aldrig beställa där ifrån igen, tog över tre veckor att få sakerna) Barry M Nailpaint i Mint Green. På swatch:es jag har sett kan man inte se skilnad på Peppermint Patti och Mint Green :)

Slänger in en NOTD till med Isadoras nagellack #193 i Pure Coral. Stark somrigt lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar