fredag 17 mars 2017

Clarins Palette Contour Visage - Clarins Face Contouring Palette

Efter lite påläsning köpte jag paletten Palette Contour Visage eller Face Contouring Palette från Clarins vårkollektion och jag är mycket nöjd. Paletten kostar 490 kr och då får du tre färger samt en liten borste till att använda till just contouring. 
Platten kommer i ett lagom stort guldigt etui med spegel i locket och med en tillhörande formad liten borste.  
De tre puderna som kommer i paletten är till vänster en varm highlighter som jag inte ger så mycket färg utan mer lyfter och ger lite glow. I mitten är det själva contouring pudert vilket är väldigt varmt och fungerar mer som en bronzer och till höger den finfina rouge:en som ska ge färg och lyster.
Den medföljande borsten är liten och fungerar rätt så bra till att applicera paletten med. Dock föredrar jag andra alternativ.
Highlight, contouring och blush
På de två bilderna har jag kört på med alla tre puderna och jag gillar verkligen hur lätt och enkelt det är samt rouget är den vinnande av de tre - superfin färg.
Det medföljer också ett litet kort för att se hur man ska applicera paletten och de olika puderna i ansiktet.

1 kommentar:

  1. Kanonbra resultat! Ska kanske själv också satsa på en sådan palett!

    SvaraRadera