måndag 11 september 2017

Recension: Féret Parfumeur Le Baume

Jag blev sugen på ett nytt läppbalsam och jag köpte på mig ett från franska Féret Parfumeur. Det är ett gammalt märke sedan år 1878 som nu har kommit i på Kicks. Sortimentet är lite blandat och man hittar multikrämer, handkräm, kroppsolja, tvål och läppbalsam. Ekologisk honung och en pudrig rosdoft vilket är maskros är kännetecknet för Féret och deras lite oldschool förpackningar.  
Den lilla burken av Féret Le Baume innehåller 15 ml och kostar 89 kr.
Det är ett krämigt läppbalsam och är superskönt på läpparna och doften och konsistensen är toppen. Jag applicerar lite då jag känner för det och läpparna bli mjuka och återfuktade. Betyget bli helt klar 4 av 5!

1 kommentar:

  1. Själv också funderat på att köpa balmet så tack för testet

    SvaraRadera