onsdag 11 juli 2018

Arizona - en dyrgrip!

Eau de Parfum Arizona från designern Proenza Schouler är en underbar doft! Jag kände direkt när jag doftade på den att denna vill jag ha i min samling. Denna är dyr 620 kr för 30 ml och jag älskar Arizona. Vid första doft är den söt, blommig och passar utmärk på sommaren. Den utvecklas sedan till lite mjukare och håller sig kvar några timmar på huden.
"Arizona är en strålande och prunkande blomdoft med en unik mineralsignatur. Hjärtnoten utgörs av två ackord: Ett innovativt ackord med vit kaktusblomma för första gången i en doft kombinerat med jasmin, apelsinblomma och doft av sol. Ett krämigt ackord med violrot sveper in dig i sensualitet och draperar tillsammans med mysk och kashmir huden i en behaglig slöja. Arizona – en känsla av äventyr, en plats fylld av skönhet och mystik. Inspirerad av ravinerna och bergen som definierar horisonten i Sonoraöknen i Arizona är flaskan ett konstverk i sig. Den slutliga formen, som en droppe inkapslad i olika vinklar av stenar, är en unik glasinnovation som ger en söndrande asymmetri. Arizona – en föreställning, en dröm. Den förmedlar känslor av befrielse för att finna en högre sanning. Arizona – ett namn. Respekt och kärlek till naturen, och en känsla av ohämmad frihet. Arizona – ett sinnestillstånd."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar