söndag 1 januari 2023

Summering av skönhetsåret 2022!

Jag skulle säga att skönhetsåret 2022 har bjudit på flertalet spännande märken och upptäckter. Tänkte dela in några saker i olika kategorier och skriva lite om mina gamla och nya favoriter.

Smink:

Under hösten upptäckte jag sminkmärket Lisa Eldridge och blev väldigt förtjust. Detta ledde till att jag gjorde flera beställningar och varje gång levereras sakerna. Sminkborstarna från Flaer är lika bra som förra året. CCC Cream från CLE har blivit en vardags favorit. Denna tillsammans med MAC Studio Radiance Silky Primer blir väldigt bra ihop och allt avslutas med en makeup setter. Clarins uppdaterade sin Lip Comfort Oil och tre färger blev det av dom. Då och då släpper Natasha Denona lite nya ögonskuggs paletter och jag försöker alltid köpa dom, då kvalitén är superbra. Som ett litet julkit släppte Westman Atelier en krämrouge och ett läppglans och de är så enkla att använda och tillsamman är de perfekta. 

Hudvård:

Fler och fler saker på min badrumshylla kommer från så kallad K-beauty och Glowid har flera av dom. Jag håller fast vid saker från Kiehl`s och L'Occitane och blandar in lite nytt i hudvårdsrutinen. Till kroppen har Lush hittat sig i igen och några nya favoriter är tillbaka. Under hösten köpte jag på mig en större beställning av Hello Mantle och jag säger bra Hello. 

Doft:

Prada släppte sin nya doft Paradox som är hel otrolig! Likaså doftljus från Diptyque och Voluspa.

Nagellack:

Jag har mer och mer dragits till Essie´s nagellack, både färgerna och deras Speed Setter som överlack är helt klart bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar