onsdag 2 juni 2010

The old MAC ones...

Det finns vissa kollektioner från MAC som jag har missat från den tiden innan jag började med mitt inköp av make-up produkter och främst från MAC. Jag började med att handla från MAC undr sommar och höst 2008 mer permanent och följa med i trender och vad som släpps varje månad. Det är då speciellt fyra stycken av MAC´s kollektions släpp som jag känner att här skulle jag ha varit med och haffat några av godbitarna :)

MAC Danse Collection



Här har vi namn som Pas De Deux, Standing Ovations, Glissed, En Point, även MFS:et Lightscapade hittas här. Kollektionen lanserades under 2006 och skulle passat min som bara loves dance.

Barbie loves MAC Collection

MAC samarbete med Barbi (Mattel) under 2007 blev en svart och rosa kollektion med det klassiska Barbie huvudet tryck i pan:en. Springtime Skipper, Mothbrown, Real Doll och Malibu Barbie är några av namnen.

MAC Moonbathe Collection

2007 kom MAC Moonbathe kollektionen med special förpackningar i skimrande vit, hela kollektionen har varit metallisk och skimmrande. Claire the Lune, Firespot, Cosmic, Sunmetal och Honey Moon är några av namnen med rymdtema.


MAC Tendertones Collection

MAC Tendertones kom under sommaren 2008 och dessa tittade jag faktiskt på men då jag inte hade varit snabb att köpa färgerna som jag ville ha blev det inte några. Detta är snarriga läppglans/läppbalsam med vårdande ingridienser och spf. Med namn som Hush-Hush, E-Z Baby och Pucker.

1 kommentar:

  1. Som etta tycker jag dance collection- absolut!!! Härliga balettvirvlar.
    God två blir så Tendertones.

    SvaraRadera