onsdag 11 augusti 2010

MAC Dare to Wear Lipglass

Tänk vad tiden går snabbt redan nytt MAC släpp igen. Denna gång var det kollektionen Dare to Wear som var på G. En kollektion bestående av 12 färgstarka ögonskuggor de fleta i matte-finish och 6 läppglans i en nya formula.

Jag köpte ett av de sex läppglansen valde då färgen So Bad.



Färgen beskriver MAC som en midtone coral orange with pink and gold pearl.
Applikatorn på Dare to Wear lipglass.

Jag upplever läppglans formulan som aningen torr och svår att få på läpparna, man får ta rätt så mycket läppglans om man ska se effekten. Den är dock väldigt pigmenterad. På nedre bilden har jag toppat med MAC Clear gloss. Jag tyckte det blev bättre känsla då...

Även om det är en orange färg så upplever jag att den är ärtt så lättburen och med det rosa glittret bli det en snygg kombo.

1 kommentar:

  1. Efter vad jag kan se av fotona så blir det klart bättre med gloss on-the-top:)

    SvaraRadera