onsdag 15 maj 2013

Bobbi Brown från Cph!

Då jag var senast i Köpenhamn lockade Magasins "super-bazar" med 10 % på alla skönhetssaker. Då jag har gått och väntat på att Bobbi Brown i Malmö skulle få in läppstiftet Sandwash Pink blev det ett givet köp. Jag valde även att köpa ett läppstift till samt en läppenna som fungerar med båda färgerna. 
Det blev även en ny palette i Bobbi Brown´s Custom-serie som jag verkligen gillar - inget egen knåpande med magneter på baksidan.
Pan Palette kommer i storlekar på 3, 4 och 6 (och kostar alla samma SEK 155), och de passar ögonskuggorna och rougerna hos Bobbi Brown. Ändra om och sätt tillbaka i singelförpacknigen är väldigt lätt och har en stor spegel på insidan och eftersom den är öppen under ser man lätt färgerna som sitter i.
Det blev två läppstift som är rätt så lika varandra när man se de bredvid, men på mina läppar blir Lip Color Pale Pink 21 (till vänster) mycket mer kallarosa och Lip Color Sandwash Pink 22 (till höger) mer brunrosa. Läppstiften täcker väldigt bra och sitter länge på samtidigt som de är krämiga och mjuka på läpparna och finishen blir lite semi-matt.
Pale Pink 21 - Sandwash Pink 22 - Ballet Pink (underst)
Bobbi Brown´s Lip Pencil i färgen Ballet Pink fungerar mycket bra till båda läppstiften och man får även en pennvässare i förpackningen - stort plus.
Bobbi Brown Lip Color Pale Pink 21 - a pastel pink
 Bobbi Brown Lip Color Sandwash Pink 22 - a beige pink
 Bobbi Brown Lip Pencil Ballet Pink - a pale neutral pink
Det blev även en ny ögonskugga (för att ha i den nya paletten!) och Bobbi Brown har tre formulas - matta, shimmer wash och metallic. Färgen Chocolate 11 är perfekt i globen med övriga guldiga skuggor.
 Bobbi Brown Shimmer Wash Eye Shadow Chocolate 11 - a dark red brown

4 kommentarer:

  1. Fina grejer! Inte utan att man blir sugen... ska till Köpenhamn i juni. Vad kostar produkterna? Så jag vet vad jag ska planera.:P

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är riktigt fina och håller god kvalité. De kostar runt ca 250 kr / st.

      Radera
  2. Håller med om att det är jättefina och lättburna produkter!

    SvaraRadera