söndag 8 december 2013

Caudalie Beauty Elixir

Caudalie Beauty Elixir är en riktigt kultprodukt och jag beställde ett exemplar när det vara Black Friday rabatt på Feelunique. Just denna utgåva har ett annat utseende och är designad av konstnären L'Wren Scott. Beauty Elixir kommer i två storlekar 30 ml och 100 ml. Jag betalade £10 (ca 110 kr) för min flaska på 30 ml och jag tror att 100 ml kostar 410 kr inne på Sephora i Malmö.

Att vi hittar det franska Caudalie inne på Sephora är också nytt - märket släpptes där i början på hösten och just Beauty Elixir som är hälften ansiktsvatten och hälften ansiktsolja är en av storsäljarna. 
Caudalie Beauty Elixir ska ge huden lyster, jämna ut och minska porer med sina ingredienser av vindruvor, rosmarin, grapefrukt, mint, apelsinblomma och ros. Den används innan som natt- eller dagkräm, under dagen eller mellan foundation och puder för att få en snygg finish.

2 kommentarer:

  1. Bra shoppat!:) Har du testat elexiret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det har jag gjort - vi får se hur resultatet blir.

      Radera