tisdag 7 januari 2014

Nyår 2013´s makeup och naglar!

En vecka efter julafton är det dags för nästa fest; Nyårsafton! Denna gång var jag ute på 3-rätters middag och utgång efter, väldigt kul.

Jag tänkte visa er hur jag såg ut, men på grund av dåligt ljus blir det bara en ansiktsbild och vilket nagellack jag hade. Till skillnad från julafton körde jag på den den klassiska nyårsfärgern, silvergrått och kalla rosa kinder och läppar. Håret fixades med Björn Axén Wave Maker och fixerades med Maria Nila Finishing Spray. Som doft kvällen till ära blev det Viktor & Rolf Flowerbomb edp både som bodylotion och parfym. 
Ansikte:
Nivea Nourishing Day Cream
Make Up For Ever HD Primer #0
Bare Minerals Stroke of Light #1
MAC Studio Finish Concealer NW20
Bobbi Brown Foundation Stick Warm Ivory 1
MAC Studio Careblend Pressed Powder Medium
Bobbi Brown Blush Nude Pink 29
Bobbi Brown Blush Desert Pink 18
MAC Pearlmatte Face Powder Veronica´s Blush
MAC Veluxe Brow Pencil Brunette
Maybelline Brow Drama Medium Brown
Urban Decay Setting Spray Long Lasting

Ögon:
Urban Decay Primer Potion Original
Bobbi Brown Longwear Cream Shadow Sand Dollar 15
Bobbi Brown Eyeshadow Cool Ivory 2
MAC Eyeshadow  Pincurl
MAC Eyeshadow Silver Ring
MAC Eyeshadow Knight Divine
MAC Eyeshadow Print
MAC Eyeshadow Crystal Avalanche
MAC Eyeshadow Mylar
MAC Eyeshadow White Frost
Bobbi Brown Longwear Gel Liner Black Ink 1
MAC Superslick Eye Liner Pisces Persuasion
MAC Eye Kohl Phone Number
MAC Extended Play Lash Black

Läppar:
MAC Lip Pencil Hipp 'N' Happy
MAC Lipstick Please Me
 
Som en riktig stjärnhimmel blev Chanel Le Vernis #583 Taboo som jag lackade på i två lager tillsammans med Essie Grow Stronger som underlack och Butter London Hardwear P.D. Quick Topcoat som användes till överlack.

2 kommentarer:

  1. Riktigt härligt partysnygg:)) Nagellacket är ju som en mörk ädelsten- bara så lyxigt!!!

    SvaraRadera