onsdag 25 juni 2014

Giorgio Armani Beauty

Det är något visst med ett nytt makeup märke som man inte har testat på innan. Jag har länge velat testa på Giorgio Armani Beauty, men har inte haft tillfälle att kolla in färgerna förrän nu. Jag såg att Kicks.se har tagit in märket på deras webshop och att det även sälj på PUB i Stockholm, jag köpte mina saker på Magasin i Köpenhamn med en tax-free på -10%.

Det blev att jag köpte tre saker; En ögonskuggspalette, en bronzer och en av deras bästsäljande maskaror. Jag fick även med mig två små prover på deras Face Fabric #4 (typ som en BB-kräm) och en Lasting Silk UV Foundation #5,5.
De tre sakerna som jag köpte var Sun Fabric, Eyes to Kill Mascara och Eyes to Kill Palette.
Giorgio Armani Sun Fabric är en ny bronzer i deras sortiment. Den är skir och ger fin värm och glöd till ansiktet. Jag har för mig att den fanns i fyra färger och jag köpte den ljusaste #100.
Förpackningen är lyxig med sin tunga blanka dosa med magnetlock och spegel i locket samt en lite borst under själv bronzern.
Giorgio Armani Beauty Sun Fabric 100 - light golden bronze
En av Giorgio Armani´s topp produkt är deras maskaror och de ingår i deras Eyes to Kill- serie.
Jag valde att köpa den "enkla" varianten av Eyes to Kill maskaran i svart färg. Den ska lyfta, förlänga och främst ge volym till ögonfransarna. Borsten kommer åt bra mellan ögonfransarna och det gäller att zick-zack:a.
Giorgio Armani Eyes to Kill Mascara - black
Resultatet är top notch!
Liksom bronzern kommer Eyes to Kill Palette Mystery #11 i samma lyxiga dosa där man har valt att lägga två skumgummi applikatorer i botten under färgerna.
Jag valde ingen brunfärgad palette denna gång utan satsade på en lilagrå och dovare lila toner.
Giorgio Armani Eyes to Kill Quad Shimmer Palette Mystery #11 - grey lavender with shimmer
Pigmenteringen är ypperlig och jag har använt hela paletten till en ögonmakeup. Där jag har använt #3 på locket, #1 i globen, #2 som highlighter och #4 som eyeliner.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Japp verkligen jag är tok nöjd! :)

      Radera
  2. Fantastiska produkter! resultatet av mascaran 10 p av 10 p möjliga:)

    SvaraRadera