fredag 24 oktober 2014

MAC Ultimate Collection - Ultimate Lipstick Vogue en Violet

MAC släpper den 8 november en liten lyxig kollektion vid namn MAC Ultimate. Som består av tio färger av läppstiftet Ultimate Lipstick (SEK 245) och fyra färger på puder Sheer Mystery Powder (SEK 445). Läppstiftet jag har fått hem håller hög klass med sin finfina förpackning (nästan som en schack pjäs) och med en krämig och fin formula.
"The epitome of bold luxury, M∙A∙C Ultimate combines an innovative design aesthetic with the sumptuous formulas of our Ultimate Lipstick and Sheer Mystery Powder. Ten new lip colours are utterly chic, while Sheer Mystery Powder smoothes onto skin in luminous hues that are barely there. Perfectly encased in modern geometric designs, this standout packaging features a sleek chrome finish in two cult-collectible accessories."
Den vackra kurviga förpackningen innehåller en väldigt annurlunda färg som jag inte skulle valt själv. MAC beskriver Vogue en Violet som en "cool mid-tone violet". På bilderna bli den väldigt lila, dock upplever jag den mycket mer ceriserosa irl.
MAC Ultimate Lipstick Vogue en Violet - cool mid-tone violet
Formulan på Ultimate Lipstick är mjuk och krämig och ska man betala 245 kr förväntar man sig det.

4 kommentarer:

  1. Häftig färg! Inget till vardags kanske, men i rätt sammanhang så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen inget till vardags med man kan ju inte välja...

      Radera
  2. Jag har snöat in mig på matta läppstift ;)

    ~Aila

    SvaraRadera