fredag 24 april 2015

Recension: Smashbox Photo Finish Primer Water

Ansiktsspray med primer eller settingeffekt är stapelvara hemma hos mig och jag har precis köpte på mig en nyhet från Smashbox. Min absoluta favorit är MAC Fix+, vet inte hur många flaskor jag har gått igenom. Urban Decay Make-Up Setting Spray Longlasting har också används flitigt och jag är nu på mina andra flaska.

En nyhet på hyllorna är Smashbox Photo Finish Primer Water (295 kr / 116 ml) som kan använda både innan makeupen och efter samt under dagen. Doften är mjuk av citrus och jag upplever att den torkar in i huden ganska snabbt. Jag har använt den på lite olika sätt; Bland annat som både primer under makeup och över som en fixerare samt enbart som att fixera makeupen. Jag kan inte säga att jag tycker att det är stor skillnad om jag gör både och. Dock kunde pumpen eller spray varit lite mjukar vilket hade gjort att Primer Water hade spridit sig mer i ansiktet. Tillsammans med det ovan och att jag kan tycka att den är lite dyr får den 4 av 5 i betyg.
MAC Prep + Prime Fix+ (185 kr) - Smashbox Photo Finish Primer Water (295 kr) - Urban Decay Makeup Setting Spray (235 kr)

1 kommentar:

  1. Finns väl inget skönare en en mjuk citrusdusch...:)

    SvaraRadera