onsdag 16 november 2016

Mina återkommande doft favoriter!

Jag älskar att testa nya dofter och de släpps mängder av parfymer varje år. Jag har dock tre som jag hela tiden kommer tillbaka till och en av dom är en stark nykomling. Tänk så mycket som sitter i doftminnet och hur viktigt det är. 
Burberry London EdP 695:- / 50 ml -  Detta är en varm blommig doft från engelska Burberry och jag tror att jag har avverkat tre flaskor av. Jag skulle vilja säga att detta är en doft som jag använde i min senare ungdom och den passar så väl på dag som kväll. Gillar flaskan med den klassiska Burberry rutan på utsidan klädd i tyg.
Chloé Chloé EdP 785:- / 50 ml - Chloé har blivit min "vuxen"doft och den är klassisk, kvinnlig, sensuell, chic och sval. Grund noten är rosen och den sitter fint på huden under dagen. Jag har testat även två av de andra dofterna i Chloé-serien den ena en grönare toner och en med mer rosdoft. Vet man inte vad man ska välja under dagen bil det alltid Chloé.
Byredo Bal D Áfrique EdP 980:- / 50 ml - Uppstickaren som har kvalat in i min absoluta topp tre. Storsäljaren från svenska Byredo med toner av neroli, mysk, viol och ceder. Den känns avskalad och enkel passar till allt och får mig att känna mig lyxig och trendig.

1 kommentar:

  1. Helt ljuvliga dofter alla tre, bra val och trevliga beskrivningar!!!

    SvaraRadera