fredag 24 februari 2017

Tom Ford Bronzing Powder Terra 02

Tom Ford tillhör nog det mest lyxiga märket i sminkväg man kan komma och jag känner att varje gång jag besöker Tom Ford disken på Magasin i Kph är det som att gå hem med en liten påse av heaven. Vid mitt senaste besök köpte jag bland annat det klassiska Tom Ford Bronzing Powder Terra 02. Den fina vita puderdosan kommer med 8,7 gram produkt och kostar DKK 445.  Det finns en större variant som innehåller 22 g. för DKK 700 också.
Om man ser till de vanliga produkterna från Tom Ford som går i bronze och guld är det vitt och guld som gäller då det är tal om sommar relaterade saker.
Ytterförpackningen är i guld och den tillhörande tygpåsen som denna gång är vitt och där bronzing pudret ligger i.
Blank vitplast med guld runt om och spegel i locket är inte fy skam. I själva pudret ser ni TF-loggan.
Tom Ford Bronzing Powder Terra 02 - muted medium-dark brown (matte) 
Färgen Terra som jag valde att köpa är helt matt i sin formula och den är rätt så lätt pigmenterad vilket jag tycker är bra för ett bronzing puder. Detta gör det lätt att bygga upp önskad färg.
Jag skulle vilja säga att Tom Ford Bronzing Powder Terra 02 hamnar i den perfekta bronzer kategorin och jag gillar att färgen är åt det lite kallare bronzinga hållet. Den blir inte för mycket på huden och ansiktet får en perfekt och lyxig färg!

1 kommentar: