fredag 12 oktober 2018

Estelle & Thild - hudvård och makeup

Estelle & Thild det ekologiska svenska hudvårdsmärket som började hudvård för vuxna och barn och fortsatte med smink. Jag har köpt några av sakerna och jag gillar det mesta. 
Estelle & Thild Biohydrat Intense Moisture Night Cream ska ge intensiv fukt och balansera huden under natten. Upplever att den kanske är för kraftig för min hy då den lägger sig som en hinna över för att sedan gå in. Har testat på olika sätt att applicera och den uppför sig på samma sätt.
Jag har testat på en av ögonskuggorna innan och jag tyckte mycket om den det var färgen Bare nu köpte jag Marble av Biomineral Silky Eyeshadow. Marble är en skimrig vitguldig med aningen duoeffekt som jag använder tillsammans med en matt varmare brun ögonskugga.   
Estelle & Thild Biomineral Silky Eyeshadow Marble - whitegold shimmer
Det senaste från Estelle & Thild är 100% naturliga läppstift och de är så krämiga och pigmentrika. Av alla 10 färger som kom köpte jag Cashmere som är en nude med kallare underton mot lila.
Förpackningarna är enkla och gjorda i plast. 
Estelle & Thild Biomineral Cream Lipstick Cashmere - midtone nudepink with purple
Mycket krämig och härlig på läpparna - lika så färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar