torsdag 3 februari 2022

KVD Good Apple Skin-Perfecting Foundation Balm

Den mest omtalade foundation förra året måste har varit KVD (fd. Kat Von D Beauty) och dess Good Apple Foundation Balm. Jag köpte en för att testa på hur den är och vad som är bra mm.
Den kommer i en plastdosa på 10 gram och kostar 419 kr. Här är det verkligen att lite räcker länge och det behövs inte mycket till hela ansiktet. Jag tar testar två typer av borstar en vanlig rundad foundation borste och en mer lös stippling borste och båda fungerar med den runda borsten upplever jag som mer täckande. 
Jag köpte färgen Light 012 som är en ljusfärg med neutral underton och jag tycker den passar väldigt bra till min hudton. 
Själv foundationen är väldigt täckande och känns knappt på huden utan med blir lite silikonig och pudrig när den har torkar samt att den gå lätt att blanda ut. 

Tycker att färgen Light 012 är bra och den täcker fint efter ett lager, dock behövs något mer återfuktat först då jag kan uppleva den lite uttorkande och speciellt på vissa fläckar. 
Resultatet är bra och det håller bra under dagen med både fuktighetskräm och settingspray efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar