onsdag 19 december 2012

Sephora Color Lip Last #7 Natural Pink

Jag har blivit mer och mer intresserad av longwear produkter och främst till läpparna. Jag applicerar bara läppstift en gång om dagen och då passar sig longwear läppstift ypperligt.
Ofta när jag ska köpa en ny typ av läpprodukt söker jag efter en MLBB-färg och denna gång föll valet på Sephora Color Lip Last #7 Natural Pink. Det är ett läppstift som ingår i Sephoras eget märke och hylsan är i en smal form - även stiftet. Color Lip Last finns i flera färger och kostar 120 kr hos Sephora.
 
Jag blev väldigt nöjd med färgen på detta läppstift och det passar verkligen till mina färger och till nästan vad som helst. Det glider på fint och mjukt och torkar sedan till en liten halvmatt yta - vilket gör att det håller bra. Jag kan säga att jag skulle uppskatta hållbarheten till ca fem timmar (hos Sephora står det tio!), men då åt och drack jag också. Just longwear läppstift han ha en lite uttorkande effekt så se till att ha mjuka fina läppar och grunda med läppenna eller läppbalsam så bli det nog bra.

2 kommentarer:

  1. Gillar också id´´en med long wear. Vem hinner som Maria M "bättra på" läpparna hela tiden:)

    SvaraRadera
  2. Fin färg! //Annika

    SvaraRadera