lördag 29 mars 2014

"the black peel-off mask"

Peel-off maskernas glada tid är här och vill du har ansiktsmask som verkligen känns ska du spana in dessa. Jag har testat två; Jorgbé - the original black peel off mask (199 kr) och Maybeauty - the incredible acne remover (249 kr / 6 förpackningar plus en pensel), båda har samma funktion och utseende på själva masken. 
Den svarta gelen appliceras i ett tjockt lager och ska sitta på i ca 30 min tills den har torkat. Sedan är det tänkt att den ska dras av i ett svep och med sak död hud, acne, pormaskar och andra orenheter följa. AJ! - säger jag bara när man ska ta bort masken och till slut fick jag skölja bort resterna med varmt vatten. Det känns nästan som ett stor svart plåster som sak tas bort. Jag tror att det följde med lite mer än vad som stod på förpackningen. Efteråt blev jag väldigt öm på kinderna och på kindbenen samt att jag blev röd och varm, detta la sig efter några timmar och vist huden blev len och kändes "ny". Det kommer dock inte bli att jag testar igen - det gjorde helt enkelt för ont.

1 kommentar:

  1. Den svarta masken verkar ju helt farlig! Det kan bli skador i huden. Så varning!!!

    SvaraRadera