fredag 21 mars 2014

Tre nya Real Techniques borstar!

Real Techniques borstar har verkligen växt i mina ögon och det har bara "råkat" bli att jag har köpt två till. Efter det lilla botten nappet med deras Shading Brush har jag verkligen älskat min Blush Brush som har använts mycket, dock kanske Setting Brush skulle ha kommit fram mer än vad den har gjort...

Då jag blev väldigt nyfiken på Real Techniques Stippling Brush och deras Powder Brush passade jag på då Lookfantastic hade 15% på alla Real Techniques borstar samt att de också hade en 20% på allt kod. £10,99 kostar de vanligtvis per styck och jag betalade ca 175 kr för båda. Jag visar även min Setting Brush som jag köpte i somras för £6,99.
Powder Brush är väldigt mjuk och följer ansiktet mycket bra, jag har använt den till vanligt puder för att fixera foundation med och även till ett transparent setting puder för en snygg look. Den passar utmärkt till båda!
Stippling Brush är tänkt till att applicera krämprodukter som foundation, krämrouge och krämhighlighter. Jag testade den till foundation, men upplevde den för liten och för mjuk. Dock till ett krämrouge fungerar den mycket bra och det ger ett lätt och lite glowigt resultat.
Jag skulle säga att Setting Brush är en mindre variant av Blush Brush och den kan användas till highlighter både på kinderna och på brynbenet samt till concealer och som skulpteringsborste.

2 kommentarer: