torsdag 7 maj 2015

Tom Ford Violet Blonde

Det var flera år sedan jag fick Tom Ford Violet Blonde som en gåva och det var något som gjorde att jag inte gillade den. Det liknar inget som jag brukar använda och den är även en lite tyngre doft som håller otroligt bra på huden under dagen.

Jag har dock funnit en ny doft att använda och jag känner mig otroligt lyxig när jag har den. Den är ett mellanting mellan blommig och musk och doftar av pudriga noter från viol och iris samt går över i ceder, läder och musk. 
 "Glamorous and sophisticated, opens with violet leaf, Italian mandarin and pink pepper. The centerpiece of the composition consists of Tuscan iris absolute, Tuscan orris butter, Sambac jasmine and sampaquita. The base is home to elegant and sophisticated tones of musk, suede, cedar, vetiver and benzoin."
Den vackra flaskan i glas och guld andas även den lyx! Tom Ford Violet Blonde kostar 895 kr för 50 ml.

1 kommentar: