lördag 29 april 2017

Jo Malone Colonge Basil & Neroli

Efter en långstund vid Jo Malone disken inne på Magasin i Kph valde jag en av de många dofterna. Valet föll på Jo Malone Basil & Neroli och det är en frisk citrusdoft som påminner om turkosstänka salta hav vid medelhavet. Hela upplevelsen var speciell med handmassage och personlig utprovning av dofterna. Så jag valde den frisk doft som är lite olika övriga i min doft garderob. 
Väldigt söt påse och med på köpte fick jag en liten smyckespåse och två doftprover på Peony & Blush Suede och Lime Basil & Mandarin som också är Jo Malone´s signaturdoft. Vad jag har hört ska nu Jo Malone även säljas på Kicks.se och ahlens.se fram över.
Parfymen kommer i ursöt förpackning med en rosett och den ligger i en låda.
Jag tycker nog inte att själva flaskan är något speciellt utan rätt så klassisk och rak det som skiljer de olika dofterna åt är etiketten på flaskan.
Doften Basil & Neroli har:
Toppnot Basil
Hjärtnot Neroli
Basnot White Musk

Storleken på Jo Malone´s dofter är 30 ml och 100 ml.

1 kommentar:

  1. Stilrent och klassiskt! Har också hört att märket ska nå såväl Kicks som Åhlens. Bra!

    SvaraRadera