tisdag 4 juli 2017

Estelle & Thild Biomineral ECO-Makeup

Estelle & Thild har länge funnit ute på marknaden för att sälja som hudvård. Under vecka 20 kom även smink därifrån. Jag kollade in vad som fanns och gillade både ögonskuggorna, rougen och solpuderna. När man köpte två saker fick man också en lite necessär på köpet. 

Estelle & Thild är så kallad eco-beauty och innehåller nästan enbart ekologiska ingredienser, viket är bra. Jag köpte en ögonskugga och ett rouge (dock vill jag mer kalla detta för en highlighter).
Vita förpackningar med fina pastell tryck av blommor och det känns naturligt och lite svenskt.
De båda smink doserna är i beiget och med spegel i locket på rouget. 
Den första jag köpte är ett ljust rosa rouge som jag nästan tycker fungerar mer som en highlighter än rouge. BioMineral Freash Glow Satin Blush Soft Pink som är en kall ljusrosa färg där jag tycker att pigmenten är väldigt lösa och de yr lite omkring i dosan vid applicering. Färgen är fin på kinderna men syns inte så mycket - vilket är synd.
Den skimriga ögonskuggan BioMineral Silky Eyeshadow Bare är en perfekt blanding mellan lila, från och brunt en lagom Emma färg. Jag tycker inte att den är så pigmentrik som jag hade velat ha den utan man får bygga med lager på lager och med en primer under.
Bare - Soft Pink
Här kan ni se hur ögonskugga och rouget ser ut på hyn i ansiktet, jag har använt rätt så mycket av produkterna.

1 kommentar:

  1. Fint resultat men produkterna blir ju tyvärr odryga om det är så att de inte ger så mycket färg

    SvaraRadera