söndag 16 juli 2017

TOM FORD Soleil Collection Summer 2017 - Young Adonis & L'Odissea

Tom Ford Soleil Collection 2017 kom redan i april med har blivit liggandes i mitt dator arkiv. Av de fina lyxiga sakerna köpte jag på mig två. En kombinerad ögonprodukt (kräm och puder) och ett läppbalsam. Eftersom att det är en sommarkollektion är det vita och guldiga förpackningar som gäller. Självklart håller Tom Ford Soleil Collection samma höga nivå som övrigt sortiment. 
Cream and Powder Eye Color Young Adonis 06 & Clutch-Size Lip Balm L'Odissea 01
Jag tänkte att vi ska börja med krämskuggan Young Adonis 06 som innehåller en stor mängd krämögonskugga och i locket finns ett finmalet puder som innehåller glitter för att förstärka krämögonskuggan. Innehållet är på 7 g. och puderskuggan är 2,2 g. vilket är ger rätt så mycket produkt för 375 DKK. Som vanligt håller Tom Ford hög kvalité och jag gillar att det är lite duokänsla över denna produkt. 
Då man skruvar av locket där man hittar skuggan är det en burk med krämögonskugga under.
Den lite mousse liknande krämögonskuggan och den lite torra puderskuggan som sitter i locket.
Tom Ford Cream & Powder Shadow Young Adonis 06 - light warm brown with silver glitter
Krämögonskuggan till vänster är bra pigmenterad och håller under en dag med primer under och jag tycker att glittret är lite ljust (till höger) men det tillför något snyggt till skuggan och effekten blir bättre.
För första gången lanserar Tom Ford små läppbalsam under namnet Clutch-size Lip Balm i olika färger vilket är lite kul. Det kom sex färger med sommarkollektionen Soleil och jag köpte färgen L'Odissea 01.
Storleken är den samma som Tom Ford Lips & Boys det vill säga 2 gram. Den ljusaste färgen L'Odissea 01 är en blandning mellan korall och rosa och blir väldigt fin på läpparna.
Toppen är rundad och vi hittar även TF-loggan där.
Tom Ford Clutch-Size Lip Balm L'Odissea 01 - warm coralpink
Formulan på läppbalsamet är mjuk och härligt och det glider fint på läpparna och de känns återfuktade och för att vara ett läppbalsam håller det någon timme.

1 kommentar: