torsdag 27 juni 2013

Månadens tre (+en) favorit produkter - juni 2013

När det är sommar önskan jag gärna lite lättare makeup och den nya foundationen från Bare Minerals är toppen till detta. Eftersom den är ypperlig tillsammans med borsten i samma serie blev det fyra saker denna månad.
En bra och enkel ögonskugga är Bobbi Brown Eyeshadow Heather 15 - den fungerar till det mesta och är enkelt att applicera.

Jag har problem med att Bare Minerals lösa foudation inte fungerar på min hy - dock gör den nya varianten det. Bare Minerals Precision Face Brush och READY Foundation SPF20 R170 (light) har används mycket nu under juni månad. Det är lätt att ta för mycket och tänk att less is more. Jag kan uppleva att färgen R170 är lite för gul och jag skulle nog haft R150 istället.

Kiehl´s Midnight Recovery Eye är en mjuk och lavendeldoftande ögonskräm som fungerar utmärkt samt trollar bort mörka ringar under ögonen över natten.

1 kommentar:

  1. Kiehl´s Midnight Recovery Eye - jag håller med om att den är bra. Först litre förvånad över den relativt fasta konsistensen, van vid att ögonkrämer oftast känns lättare.

    SvaraRadera