söndag 4 augusti 2013

MAC Paint Pot Groundwork

Eftersom jag gillar Bobbi Brown Long-wear Cream Shadow så mycket tänkte jag att jag skulle försöka mig på MAC´s variant - Paint Pot. Denna krämögonskugga kommer i en rund glasburk med skruvlock med ett innehåll på 5 g. och kostar 200 kr. MAC Paint Pot är fasta i MAC´s sortiment.
Själva skuggan kan användas både som primer och som krämskugga. Om man jämför med Bobbi Brown får du både mer krämskugga och att den är billigare. Bobbi Brown 250 kr / 3,5 g. vs. MAC 200 kr / 5 g. vilket blir en prisskillnad på ca 31,50 kr / g.
MAC Paint Pot Groundwork -  mid-tone neutral taupe (satin)
 MAC Paint Pot Groundwork är en bra och basic färg som drar gått det lite rödare bruna hållet. En smart liten krämskugga att lägga på locket och sedan globa med någon matt brun färg för en snabb vardags look. Dock behöver i alla fall jag en vanlig primer under först för att slippa creasning. Färgen är också lätt att bygga upp till önskad intensitet.

1 kommentar: