lördag 9 november 2013

MAC Retro Matte Collection - fyra av läppstiften!

Matta läppar tycker jag hör höst och vinter till. MAC släppte under oktober sina nya matta läppstift i en Retro Matte formula. Om man jämför med den vanliga matta läppstiften är dessa ännu mer matta och torra i som formula och det släpptes åtta färger i MAC Retro Matte Collection, var av två är LE-färger.
Jag köpte fyra av färgerna och jag har lite delad uppfattning om dom... Jag tycker att Runway Hit och Dangerous är mest användbara men All Fired Up sticker ut fint om man söker något extra.
Dangerous - Relentlessy Red - Runway Hit - All Fired Up
MAC Lipstick Dangerous - orangey red matte (retro matte)
MAC Lipstick Relentlessly Red - bright pinkish coral matte (retro matte)
MAC Lipstick Runway Hit - light nude matte (retro matte)
MAC Lipstick All Fired Up - bright fuchsia matte (retro matte)

3 kommentarer:

  1. Alla lika fina, matta läppstift är it-grejen för mig! nu!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matta läppstift andras hösten/vinter 2013 :)

      Radera
  2. Run way hit mest neutralt och därför gillar jag det mest!

    SvaraRadera