måndag 21 juli 2014

Giorgio Armani Beauty - en trevlig blandning av smått och gott!

Vid mitt senaste besök i Kph fyllde jag på mitt lager av Giorgio Armani Beauty saker. Jag har varit så nöjd med mina första tre makeup saker så att det kändes att det var bara bra att få lite nya produkter att sätta tänderna i :) Jag har redan visat er min ögonskugga Eyes to Kill Silk Eye Shadow  #9 Rock Sand som jag köpte och nu är det dags för de andra sakerna. 
Denna gången blev det en ögonskugga, ett rouge och en ögonpenna.
Jag fick med mig väldigt trevliga saker som GWP och denna gången var det dofterna Armani Code Ice samt ett stort prov på Armani Si. Då man köpte två produkter fick man välja ett läppstift (bland några utvalda färger) jag valde Rouge d´Armani Lipstick #205
Läppstiftet i färgen #205 känns lyxigt och otroligt tungt i sin svartblanka hylsa med tung metallknäppning. Det glider på snyggt och håller sig på plats bra under några timmar. Formulan är krämig och täckande samt att den känns mjuk och behaglig på läpparna. Färgen är med lite mörkar röd med aningen brunt i sig - ett perfekt höst/vinter läppstift.
En praktisk och enkel ögonpenna behöver de flesta och Smooth Silk Eye Pencil  #11 Frosted Brown är en sådan. Den är väldigt mjuk och har en gummisudd i ena änden som gör det lätt att skapa en snabb smokey eye med. Färgen är en lite semimetallisk och går åt det brungråa hållet - nice!
På bilden ovan har jag läppstiftet #205 överst och ögonpennan #11 underst. Jag har även använt mig av läppstiftet #205 på läpparna på bilden nedan.
För att få en komplett makeup kollektion behövde jag ett rouge från Armani. Valet föll på Cheek Fabric Sheer Blush #506 Blush. Jag måste bleja med att säga att dessa rouger är rätt så svaga i sin pigmentering vilket är synd, dock är det lättar att bygga färg än ta bort...
Förpackningen är den samma som på Armani Bronzer bara lite mindre, den kommer med magnet lock och även med en spegel där i. Färgen jag valde skulle kunna fungera både till varma och kalla toner och färgen blev #506 Blush. Den har lite skimmer i sig dock inte man ser på kinderna tycker jag och färgen är åt det rosa håller med  inte för kall utan den håller sig neutral.
På bilderna ser ni swatches på rouger #506 både på fingret och på handen.

Ännu en gång har Giorgio Armani Beauty levererat!

1 kommentar: