tisdag 1 juli 2014

Recension: Giorgio Armani Beauty Eyes to Kill Mascara

Det är dags för ännu en maskara och inte vilken som helst en av de allra bästa jag har testat! Giorgio Armani Beauty Eyes to Kill Mascara (360 kr / 6 ml) är deras bästsäljare och jag förstår varför. När jag stod vid Giorgio Armani disken i Köpenhamn slog det mig hur mycket jag har hört om just deras Eyes to Kill maskaror och hur bra det ska vara. Det är inte riktigt kul att köpa en maskara då det känns att man får mer för pengarna när det är någon färg inblandad, dock är det en maskara som kan förändra en hel makeup look. 
Giorgio Armani´s maskaror kommer i tunga hylsor och ytterförpackningen är i blank papper med själva maskaran har en semimetall yta i silvergrått. Färgen på utsidan ändras beroende på vilken typ av maskara man har köpt.
Borsten är tätt och ger mycket färg, vilket är lätt. Den fångar upp ögonfransarna bra och kommer åt samt är lätt att bygga en snygg volym med. Jag köpte den svarta färgen (tror bara det finns en färg...) vilket jag trivs bra med.
"Giorgio Armani Beauty Eyes to Kill Mascara ger ögonen en elegant, förförisk och intensiv blick med fylliga, vackert separerade och extremt långa fransar. Den patenterade borsten gör appliceringen av mascaran enkel och precis. Borstens platta sidor ger volym vid fransroten. Borstens fylliga kanter är försedda med fina borststrån som automatiskt separerar varje frans, tillför omedelbar volym och en extensionliknande längd." (Kicks.se)
Vänster öga vs. höger öga (maskara applicerat på de övre ögonfransarna i två lager)
Jag fick tipset att zick-zack:a fransarna när jag applicerade den och det gjorde susen. Det blir ett snyggt och jämt resultat. Lätta att ta bort på kvällen och den sitter snyggt under hela dagen utan att skapa pandaögon. Det är säkert inte så svårt att gissa vad jag tycker om denna maskara.

Det finns inte så mycket att snacka om utan det bli 5 av 5 i betyg för Giorgio Armani Eyes to Kill Mascara!

1 kommentar: