onsdag 26 november 2014

Recension: Embryolisse Lait-Crème Concentrè

Det super hypade franska märket Embryolisse har fått en av sina flaggprodukter hem flyttade till mig. Embryolisse Lait-Crème Concentrè köpte jag i Danmark på Magasin för DKK 199 för 75 ml, som precis hade fått hem märket. Vad jag har läst är detta en kultprodukt som har vunnit flera olika priser inom skönhetsvärlden och är en fuktgivande kräm med alla möjliga egenskaper, samt att den passar alla hudtyper.

"Lait-Crème Concentrè är en rikt mjukgörande lotion. Denna speciellt framtagna lotion är mångsidig och agerar som tre produkter i en. Makeup-artister använder den som en primer, återfuktare och som sminkborttagare. Den vårdar även irriterad hud efter rakning."
Jag har använt Lait-Cremè både som dagkräm och nattkräm och det fungerar vilket som. Den känns rätt så fett på huden och sjunker inte riktigt in vilket jag att jag föredrar den som en nattkräm. Dock gillar jag just det vilket känns som att den arbetar bra. Jag kan tycka att den är rätt så dyr men också dryg vilket göra att betyget går upp. Betyget blir 4 av 5.

1 kommentar:

  1. Spännande med nytillskott och detta verkar helt OK

    SvaraRadera