torsdag 3 december 2015

Clarins Instant Light Lip Balm Prefector Red 05

Jag tycker att röda läppar är ursnyggt dock känner jag min inte riktigt bekväm själv att använda rött läppstift. Då och då brukar jag ha en skirare variant som t.ex. MAC Lady Bug vilken tillhör favoriterna. För ett tag sedan släppte Clarins en ny variant på deras kultiga Instant Light Lip Prefector - ni vet läppbalsamen på tub som luktar karamell. Av Clarins Instant Light Lip Balm Prefector kom sex färger och jag köpte färgen Red 05. 
 Det lilla läppstiftet kommer i en small hylsa på 1,8 gram för 195 kr. Jag köpte som sagt färgen Red #05 och det är en neutral röd färg med lite dragning åt det kalla hållet.
 Som man kan se på själva stiftet och även på swatch bilderna är den skir och det är mest en hit av färg man får. Clarins Lip Balm är mjukt och väldigt vårdande på läpparna och den är skön att bära. Dock är läppbalsamet inte speciellt hållbart utan det håller en timme eller så.

1 kommentar: