måndag 23 oktober 2017

& Other Stories Paris Atelier Nail Polish & Eyeshadow Palette

Det var några saker som föll mig i smaken från den nya makeup serien som& Other Stories släppte tidigt i oktober. Jag köpte på mig ett nagellack och en av ögonskuggspaletterna som båda är fint höstiga i sin färgton. Nagellacket heter Mlle Fauve och paletten heter Taupe Cherié.
Förpackningarna har de uppdaterat lite och gjort lite lyxigare med en ytterförpackning och sedan guldprint och grå färg.
Nagellacket jag köpte är i en lilataupe färg och i krämformula det kostar 90 kr. Man har satsat på lite mer naturliga ingredienser i dessa produkter.
I och men att jag såg paletten tänkte jag att det nog är den perfekta höstfärgspaletten till ett bra pris. Fyra metalliska ögonskuggor med skimmer kostar 190 kr vilket blir 47,50 kr/st.
Paletten är i plast och kommer med en spegel i locket. Den är enkel men rätt så snygg.
De fyra färgerna som är i paletten är en ljusare guld, en varmare mellanguld, en vinröd och en plommon. De kompletterar varandra bra och blir fina tillsammans.
Ljusguld, mellanguld, vinröd, plommon

1 kommentar:

  1. Gillar att det går åt det kallare lite blå hållet

    SvaraRadera