onsdag 1 augusti 2018

Glossier beställning 1, 2 & 3 - ett omdöme

När Glossier valde att skicka till Sverige den 14 juni var jag snabb att klicka hem ett första paket och sedan blev det ytterligare två. Jag har bakat ihop mina tre beställningar i ett inlägg och tänkte delge mina funderingar kring märket för er.
I den första beställningen var det ingen tvekan på att jag skulle beställa de omtalade Cloud Paint som är lätta silkonbaserade krämrouge. Även bästsäljaren Boy Brow och multisalvan Balm Dotcom blev det i första paketet.  
Cloud Paint Dusk och Puff är de två första färgerna som jag klickade hem. De är lätta och ger inte mycket färg - detta är nog den produkt som jag gillar mest hos Glossier.
Glossier Cloud Paint Dusk överst och Puff underst.
Näst på tur är ögonbrynsmaskarna Boy Brow i färgen Blond som jag valde. Det finns en transparent och även två färger till som Brown och Black. Den har en liten borst som man ska borsta igenom ögonbrynen med för att ger lite färg och fyllighet. Jag hade förväntningar om att de skulle hållas på plats bättre med tycker att den ger mest lite färg.
Glossier Boy Brow Blond
Multisalvorna från Glossier är härliga kommer i flera dofter och fungerar till det mesta. Jag köpte Balm Dotcom Original och har mest använt den till läpparna som ett läppbalsam - den är bra.
I beställning två blev det fler färger på Cloud Paint, en krämögonskugga och en förpackning pads. 
Glossier Cotton Rounds är inte speciellt bra. De har Glossier-loggan i mitten vilket jag upplever att det blir lite hårt där - snygg förpackning!
Glossiers krämögonskuggor kallas Lidstar och kommer i några olika färger. De är väldigt skimrande och ger inte så mycket färg på locket. Dock finns det mycket produkt på den svampliknande applikatorn och jag rekommenderar primer under skuggan. Av de färger som fanns köpte jag färgen Fawn en taupe variant med mer lila underton.
Glossier Lidstar Fawn
Efter min första beställning släppte Glossier två nya färger på Cloud Paint (Storm & Dawn) och jag beställde ytterligare två färger denna gång Storm och Beam. 
Glossier Cloud Paint Beam överst och Storm underst.
I den sista och senaste beställningen hittar vi en ansiktsspray, maskara och concealer.
Dagen efter jag beställde släppte Glossier en ny variant på deras face mist. Denna innehåller nu en tydlig ros och känns väldigt trevlig på huden. Glossier Soothing face mist har en svalkande och trevlig spray som är mjuk och jämn.
Även concealern hade jag hört gått om och det blev den ljusaste i färgen Light. Den är rätt så täckande och känns mer åt att den innehåller silikon. Den är lätt att bygga på och jag har den mest till under ögonen och lite runt näsan.
Glossier Stretch Concealer Light
Glossier Lash Slick är deras senaste produkt och den ger långa fransar dock inte speciellt mycket färg. Den ska hålla bra under dagen och är rätt så lätt att få bort med make-up remover på kvällen.
Glossier Lash Slick Black
Stretch Concealer Light och Lash Slick Black

Min sammanfattning av Glossier:
Glossier lever nog upp till hypen de har skapat på sociala medier. Jag gillar förpackningarna som är enkla och deras bra priser. Cloud Paint är min absoluta favorit och även Balm dotcom - vill testa fler sorter och färger. Som lite mellan har jag nog Boy Brow och Stretch Concealer, de gör sitt jobb men jag kommer inte att köpa igen. Det saker som jag inte är lika nöjd med är Lidstar och Lash Slick - båda ger lite färg vilket inte är bra.

Självklart finns det saker som jag vill testa på från Glossier; de två sista färgerna på Cloud Paint, solskyddet, rengöringen och doften You!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar