tisdag 8 mars 2011

MAC Wonder Woman - Valiant & Spitfire

Idag var det dags för MAC Wonder Woman att hamna på alla MAC-diskar men jag har ju smygköpt redan innan :) Jag tänkte visa er de första sakerna från MAC Wonder Woman som har kommit hem till mig.
Gillar verkligen både ytter- och inne förpackningarna denna gång. Härligt lite vårlikt med rött och blått.
Ytterhölje är där två stycken och sedan den pimpade läppstiftshylsan.
Efter läppstiftet Marquise d´valde jag att köpte det bäriga Spitfire.

MAC beskriver färgen som en bright creamy magenta. Bilden nedan är tagen vid fönster och ovan vid lampljus. Jag kan tycka att den är rätt så lika Rebel, men Rebel är mer pigmenterad och har en annan underton i färgen som går mer åt en kall blårosa. Gillar att man kan välja hur man vill applicera Spirfire, färgstark eller alldeles lagom.

Eftersom jag hade blivit sminkad med just en gröna eyeshadow quad:en Valiant fick den faktiskt följa med hem från Danmark.

Det är en liten nätt palette som innehåller fyra ögonskuggor i färgtemat grönt.
Färgerna från vänster; Manila Paper, Valiant, Spinning Transformation, Diana Undercover
Manila Paper är en pale frost white gold i veluxe pearl och Valiant är en light lime with yellow pearl i frost.
Spinning Transformation är en dark forest green i satin och Diana Undercover är en deep olive bronze with yellow pearl i frost.
Lite swatches över ögonskuggorna överst och Spitfire underst. Ordningen är samma som ovan.


Har har jag applicerat med mycket för men allt efter tycke och smak fungerar.

1 kommentar:

  1. Tack för presentationen:) Kul förpackningar. Gillar inte minst stjärnmönstret på hylsan.

    SvaraRadera