lördag 19 mars 2011

Recension: MAC Pro Longwear Concealer

Jag har nu nästan provat mig igenom alla concealers från MAC och turen har nu kommit till den nya Pro Longwear Concealer som släpptes som permanent i sortimentet i höstas, då tillsammans med Pro Longwear lipcreme och foundation. Den lilla glasflaskan med den smarta pumpen innehåller 5 ml och kostar 170:-. Färgerna skiljer sig lite från de "vanliga" MAC-färgerna. Jag som brukar ha NC20 köpte Pro Longwear Concealer i NW15, den har då en mer rosa underton och lite ljusare. Jag skulle rekommendera att man väljer Pro Longwear Concealer i en nyans ljusare än vad man normalt har.

Det är en bra och liten förpaclning och att den har en pump gör verkligen appliceringen hygienisk och enkel. Det behövs inte mycket då den har en medel till kraftig täckning och torkar till en matt yta.
Jag har brövat att applicera Pro Longewear Concealer på lite olika sätt och det bästa är med en lite fluffig borste som t.ex. MAC #224. Då blir resultatet mest naturligt och man kan bygga på till önskad täckning. Jag tror inte att jag kommer att köpa Pro Longwear igen, men den lilla flaskan gör ett bra jobb och jag ger den betyget Väl Godkänt.

2 kommentarer:

  1. Verkar vara bra täckning. Tack för tipset om att köpa i en nyans ljusare än vanligt. Finns inget som nästan är värre än för mörk fon.

    SvaraRadera
  2. Japp, det är fult då inte man har rätt färg på sin foundation. Det vikiga är att testa på halsen eller på käkbenet.

    SvaraRadera