onsdag 28 november 2012

Recension: MAC False Lashes

Tänkte att det var dags för en recension på en av de nyaste maskarorna från MAC. MAC False Lashes fick jag med i min goodiebag från invigningen av Åhlens City´s nya skönhetsavdelning i början på november och har använt den lite då och då. Maskaran innehåller 8 gram och kostar 245 kr samt kommer i två färger - Black och Extreme Black.
MAC False Lashes kommer med en mousseliknande formula och med den kon formad borste som ska lyfta, ge volym och böja ögonfransarna till fransar med lösögonfrans effekt.
På bilden nedan har jag använt mig av två lager av maskaran. Både på övre- och under ögonfransar.
Vad tycker jag då om MAC False Lashes?!
Det är en riktigt bra vardags maskara, men jag upplever inte någon direkt lösögonfranseffekt på min fransar. Den är lätt att ta bort samt att den sitter bra på hela dagen. Under appliceringen blir ögonfransarna långa och fint separerade samt att de håller en fin böj. Jag kan tycka att priset är lite i dyraste laget 245 (!) kr, jag minns när MAC´s maskaror kostade 120 pix. Jag väljer att sätta ett Väl Godkänt i betyg.

1 kommentar:

  1. Tycker det är ett så bra resultat och riktigt fina och långa fransar så beryget VG är rätt!!

    SvaraRadera