tisdag 6 november 2012

This or That Makeup Tag

Det florera runt en liten lista där man ska välja "This or That" mellan olika makeup produkter, så jag kände varför inte hänga på!

Rouge eller solpuder? Alla tider att jag väljer rouge, jag bara älskar och har väldigt många plus att jag varierar daglien både färg och formula. Solpuder känns mer att jag använder på senvåren och sommar, där blir det mer för att ge ansiktet en fin glöd.

Läppglans eller läppstift? Tittar man bara på min header så har man svaret - LÄPPSTIFT! Dock till en mer kraftigare ögonmakeup kan jag använda ett ljusare läppglans.

Läppbalsam/cerat eller "läppsmör"? Här blir det att jag väljer läppbalsam/cerat som jag använder varje kväll om jag har gjort en läpppeeling vill jag dock ha något fettare som verkligen vårdar.

Matta eller skimrande ögonskuggor? Matta ögonskuggor är fina men kräver mer precision när man arbetar med dom, dock består min samling mest av skimrande ögonskuggor och det är de jag använder mest så jag väljer skimrande.

Gel, flytande, kräm eller kajal (eyeliner)? Om jag ska markera den övre fransraden gör jag det med en pigmentrik matt ögonskugga - ska jag välja något av alternativen får det bli kajal som jag använder till både övre- och undre fransarna.

Foundation eller concealer? Eftersom jag inte använder foundation i flytande form (som jag tror att frågan gäller) får jag säga concealer. Dock kan en BB-kräm komma på då och då...

Flytande eller puder foundation? Det bli helt klar puder foundation då i mineralform och jag är inne på min nionde Mineralizie Skinfinish Natural från MAC, nummer ett alla kategorier.

Neutrala eller dramatiska ögon? Neutrala ögon i någon brunguldig nyans brukar jag använda mig mest av - det framhäver min blå ögon väldigt bra.

Fasta ögonskuggor eller pigment? Helt klar fasta ögonskuggor, så lätta att ta med och håller sig på plats i sin dosa.

Vattenfast eller icke vattenfast? Jag vill kunna få bort min makeup lätt på kvällen och därför bli det icke vattenfast.

Penslar, svamp eller fingrar? Penslar - och det är alltid kul då jag har köpt en ny!

Puder, kräm eller flytande highlighter? Det beror lite vilket tillfället är, jag gillar alla tre fast på olika sätt. Dock om jag ska använda mig av en highlighter (som inte blir så ofta) får det bli puder - då i någon skimrig rosa eller champagne färg.

Himla kul med dessa enkäter - det vill vi ha mer av :)

1 kommentar:

  1. Kul grej med genomgången av frågorna! För mig gäller vattenlöslig mascara, matt ögonskugga, BBkräm, solljuset och puderrouge, läppglans:))

    SvaraRadera