onsdag 26 februari 2014

MAC False Lashes Blue Charge - en färg för just dig!

Under februari månad utökades MAC´s maskara sortiment med lite olika färgade maskaror av False Lash modellen för en LE-period. Det kommer i fyra nya färger utöver den permanenta svarta som jag har visat för er innan.
"MAC mascara devotees already adore False Lashes for the way it intstantly transforms your look. Now, this iconic favourite elevates eyes with a full-on fantasy of colour, including Plum Reserve, Blue Charge and two new shades, Counterfeit Brown and Artificial Aubergine, in this mascara formulated to create thick, long and full-feathered lashes. The innovative double-lash brush delivers just the right amount of pigment for a gorgeous, velvet finish."
False Lash (DKK 195, SEK 250, NOK 215): Plum Reserve, Blue Charge, Counterfeit Brown, Artificial Aubergine, False Black
MAC False Lash har i sin färgade kostym samma förpackning som innan, dock med en färg indikation på sig om vilken färg som maskaran har. Jag har fått hem den blåa färgen Blue Charge och jag sedan innan testat den klassiska svarta False Black.
Själva maskara borsten är en lång lite fyllig och med vanliga borst. Toppen är avsmalnande och jag tycker att detta är en helt okej borste. Dock som jag upplever både med den svarta och denna blå är att det kommer inte så mycket maskara på ögonfransarna utan man får jobba bra med borsten för önskat resultat.
MAC Falses Lash Blue Charge - bright mid-tone blue
För att förstärka MAC False Lashes Blue Charge (som jag har applicerat på de övre ögonfransarna i två lager) har jag applicerat MAC Pro Longwear Paint Pot Clearwater med Bobbi Brown Eye Shadow Rich Navy som eyeliner.

2 kommentarer:

  1. Har alltid gillat blå mascara som det lilla extra. Dock inte så bra att denna mascara är något jobbig att få snabbt snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blå maskara kan alltid pigga upp lite extra!

      Radera