lördag 5 april 2014

Recension: Max Factor Whipped Creme Foundation Warm Almond 45

Det är något de senaste veckorna som har gjort att jag vill hitta den perfekta basen/underlaget. Vilket jag kom och tänka på att jag hade en foundation liggandes hemma i lådan som kom fram till användning lite mer än innan. 

Max Factor Whipped Creme Foundation "Warm Almond 45" (149 kr / 18 ml ) är en semi-täckande foundation som lämpar sig till alla hudtyper. Den kommer i fem färger och är parfym- och oljefri och ska verka återfuktande tack vare vatten och glycerin.  
Som vi hör på namnet är den i en "whipped creme"-formula det vill säga som en mousse och jag upplever att den täcker väldigt bra och resultatet blir matt och silkeslent. Jag har använt den tillsammans med en stippler brush och det är viktigt att arbeta in den ordentligt för att få en snygg look. Priset och den goda kvalitén gör att betyget blir 4 av 5.

1 kommentar: