fredag 13 mars 2015

Recension: Karin Herzog Mild Scrub & Essential Mask

I somras fick jag hem ett litet kit - Éclat de Beauté med tre bästsäljande produkter från Karin Herzog. Där ingick en rengörings kräm, peeling och mask samt en pensel för applicering (25 ml x 3 för 749 kr). Jag har under vinter hårtestat Essential Mask en gång i veckan - som har börjat ta slut och ibland kombinerat den med Mild Scrub för ett djupare resultat. 
Jag har blivit väldigt förtjust i masken med dess speciella innehåll med 2% syre och quick-fix egenskaper. Den återfuktar fint och huden känns "ny". Den luktar lite särskilt, dock är det inget som stör. Betyget bli 4 av 5.

Scruben har små fina korn och känns rätt så mild på huden. Jag har masserat in den först och låtit den sitta på en stund för att sedan rengöra och skölja av med vatten. Ibland har jag använt enbart scruben och ibland tillsammans med masken - skillnaden är rätt så liten. Betyget blir 3 av 5.

1 kommentar:

  1. Verkar vara bra produkter men tycker nog att priset är väl högt trots allt

    SvaraRadera