lördag 28 mars 2015

Hourglass Ambient Lightning Palette

Då har den omtalade paletten från Hourglass kommit hem till mig och den lever upp till alla förväntningar jag hade. Hourglass Ambient Lightning Palette (£56) kommer med tre olika puder - både i färg och funktion. Paletten innehåller tre puder på 3,3 gram x 3 så totalt 9,9 gram och den har även en spegel i locket.  
Paletten är på utsidan glansigt bronzefärgad och med ett enkelt snäpplock och har en spegel i locket.
 
Dim Light - neutral peach beige
Incandescent Light - brightening opalescent pearl
Radiant Light - sun-kissed golden beige
De tre färgerna är tänkta till att användas ihop till olika delar i ansiktet. Dim Light som ett puder som ska förminska skavanker och göra hyn snygg. Incandescent Light (som är en LE-färg för paletten) fungerar som en highlighter och ska använda på övre kindbenet och under ögonbrynet. Den sista färgen Radiant Light är en gyllene bronzer som ger hyn en snygg färg.

Jag är så nöjd med min nya Hourglass Ambient Lightning Palette - vilket har gjort att den har blivit en del av min makeup rutin. Jag applicerar puderna (med en rätt så stor borste till setting pudret och bronzern och en mindre till highlightern) som det är tänkt och det ger verkligen en extra touch till ansiktet - en Top Notch produkt!

1 kommentar: