torsdag 18 maj 2017

Illamasqua Powder Eye Shadow Jubilance & Lip Colouring Pencil Woo

Av en slump hittade jag ett Instagram inlägg från Illamasqua och föll direkt för ögonskuggan Jubilance som åter hade kommit in i lager. Det blev ett snabbt klick och även en läppenna beställdes. Man fick även välja tre prover på deras Skin Base som är en väldigt täckande foundation och jag tror att färgen 3,5 var bra på mig.

Jag tänkte nu visa er ögonskuggan Jubilance som påminner och MAC i deras luster finish fast jag tycker inte att det dröser ner något under dagen på kinderna.
Jag gillar förpackningen som har en snygg form och själva ögonskuggan upplevde jag först som väldigt glittrig men den fungerar bra med lite primer under.
Jubilance är en subtil färg och blir inte för mycket, jag skulle säga en blandning mellan rosa och lila. Den blir härligt metallisk på huden och sitter på bra under dagen.
Illamasqua Powder Eye Shadow Jubilance - pale pink shimmer
På bilden ovan har jag applicerar ett stort lager av Jubilance och tonat med en globpensel.
Tillsammans med ögonskuggan köpte jag även en bästsäljare bland Illamasqua´s läppennor i färgen Woo. Den är väldigt krämig och är enkel att få snyggt.
Illamasqua Lip Colouring Pencil Woo - soft nude
På översta bilden är det enbart läppennan och på andra bilden har jag tonat ihop den med ett ofärgat läppbalsam - måste säga att det är snyggt!

1 kommentar: