måndag 30 mars 2009

EOTD #2 (med Fiberwig) & LOTD #2

Tänkte att göra ännu en EOTD, vilket är roligast och typ för att den övriga sminkning brukar vara typ samma basprodukter.


*Ögon primer UDPP

*MAC Paint Pot "Blackground"

*MAC e/s "Deep Truth" med brush #239

*MAC e/s "Femme-Fi" med brush #224 (ljusa upp och blanda ihop)

*MAC Pro Lash

*MAC Powerpoint eye pencil "Engraved"

(Sedan tillkom mascaran Fiberwig)






Det turkosgröna strecket är en penna från Isadora Perfect contour kajal "71 Atlantic"


Här är lite av min favorit läppcombo :) Passar till allt och är super till smokey eyes.

*Prep + Prime Lip

*Lipstick (Creamsheen) "Cream D´Nude"

*Lipglass "Clear"
Alla produkter från MAC

Beträffande mascaran Fiberwig 220:- från det japanska märket Imju så JA den ger snygga lååånngga ögonfransar då jag hade grundat med en annan mascara för för att Fiberwig ska få fäste (jämför EOTD #1 och #2). Jag fick arbeta in den ordentligt och vara försiktig med borsten. Men och där är ett stort MEN den började att irritera mina ögon och det var en känsla som jag inte brukar att känna av då jag varje dag har mascara. Så no no blir det där, hade annars köpt den och penslat på mina redan långa vippor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar