fredag 9 oktober 2009

Dessa peronliga smycken som du väljer själv!

Då det ständigt figurerar olika trender inom smycken (och jag är ju inte sen att hänga på) finns det mycket att välja på. Det första jag började att samla på var de italienska smyckes märket Nominations armband, detta kan ha varit runt 2000/2001. Där man med guld, emalj och ädelstenar byta ut de små stållänkarna till sitt personlig armband. Känner att jag är klar med mina två arnband här, har ett i storlek classic och ett i smarty.


Då jag 2004 fick upp ögonen för danska Pandoras samlarsystem med små söta "beads" att sätta på allt eftersom för att även här göra sitt egna personliga armband.


Då det varje säsong kommer en ny kollektion är det alltid lika roligt och spännande att kolla in vad som har kommit nu. Årets höst kollektion har precis kommit in på Pandoras hemsida; Kolla in länken

Inom Pandora är det inte bara armband och halsbands kollektionerna med "beads:en" som finns utan är finns även en "vanlig" smycket kollektion med massor att välja mellan. Här har jag allt möjligt t.ex. två armband och ett halsband i samlarserien och sdan några ringar och lite andra saker i den vanliga smyckerkollektionen som jag tror de kallar för connections(?).

Den sista samlar serien jag har är Thomas Sabo som jag började att samla på 2005/2006. Jag har redan på bloggen pratat om dessa och jag kan väl säga ett iprincip dagligen använder något från min käre tysk Thomas Sabo :) Antlingen som halsband eller armband. Detta system bygger på olika "charms" som man hänger på sitt armband eller halsband i olika kombinationer. Även här finns det en stor vanlig smyckeserie och nu även klockor. Kolla in höstens nya charms och klockor. http://shop.thomassabo.com/sweden/collection__B2C_CC020101.html och http://shop.thomassabo.com/sweden/watches.html

Nu är det bara att börja samla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar