fredag 30 juli 2010

MAC Superglass

Med släpp i Usa i maj och förväntat släpp här i norden under juli månad närmare bestämmt den 8:de, dock var det inte så sant. Men i onsdags var de på plats på disken; MAC ´s Superglass - Dazzleglass på crack!

Det blev två av de nio Superglass färgerna och den som jag viste redan innan var Sweet Tart jag slog dock till på Fab Frenzy, egentligen en färg som inte är jag, men den var bara så underbar och unik. Vad skiljer sig nu Superglass från något annat läppglans från MAC? Jo, den största skillnaden är att de innehåller stora "flakes", alltså stora flingor av glitter.
Till vänster en ljusrosa Sweet Tart och till höger den mörkalila Fab Frenzy.


Fab Frenzy är en mörk blålila färg med stora "flakes" i blått, lila och guld.
Sweet Tart är en ljus baby rosa med "flakes" i rosa och guld.
Applikatorn på Superglass.

Sweet Tart och Fab Frenzy.
Så för att summera tycker jag att Superglass är en kul grej, jag är inget fan av glitter läppglans men dessa funkar faktiskt väldigt bra kanske för att det är rätt så unika med sina "flakes" (större glitter flingor). De är inte så klibbiga som t.ex. Dazzleglass och man känner inte glittret lika mycket. Superglass har en bra hållbarhet på läpparna, klarar både en dricka eller två. De funkar för sig själv men ger ett skirt intryck på läpparna. De är även snygga på ett läppstift som en extra touch.

5 kommentarer:

  1. Fab Frenzy är jag lite sugen på. Hur mycket kostar de här i Sverige?

    SvaraRadera
  2. Riktiga razzledazzle-gloss! Fab frenzy mest originellt:)

    SvaraRadera
  3. hejsan, jag undrar vart du köper alla dina produkter fram MAC?:)

    SvaraRadera
  4. @Lina: Fab Frenzy är verkligen läcker. Superglass kostar 205:-

    @Anonym: Jag köper mina MAC saker vid en MAC -disk. Det finns en i Malmö, Göteborg och tre i Stockholm. Ibland åker jag över till Köpenhamn och köper där :)

    SvaraRadera
  5. @Anonym: www.kicks.se ska den 25 aug börja sälja MAC via sin hemsida!!!

    SvaraRadera