lördag 5 januari 2013

Recension: Sephora Classic Mineral Powder Brush #45

Då vad det dags att ge sig på en recension av mina nya favorit borste. Den kommer från Sephora och heter Classic Mineral Powder Brush #45. Det är en duoborste med syntethår tänkt till både lös och flytande foundation men funkar även till både solpuder, rouge och vanligt puder. Man hittar Sephora Classic Mineral Powder Brush #45 på Sephora i Malmö och Täby (förnärvarande) till ett pris på 180 kr.
Borsten har en rundat rätt så kompakt topp och är otroligt mjuk. Det är samtidigt till tyngd i skaftet vilket gör att den ligger bra i handen.
Detta är en toppen borste och jag har enbart än så länge använt den till mineral foundation från Youngblood och det bli väldigt bra resultat. Den är lätt att få upp rätt mängd puder med och i och med att den är så kompakt bli resultat täckande och naturligt. Den är även väldigt bra till att tona ut rouge med och betyget kan inte bli annat än ett Mycket Väl Godkänt!

5 kommentarer:

  1. Kanonborste till rimligt pris!!

    SvaraRadera
  2. Jag är redan inne på min andra borste efter att någon snodde min. Bästa jag någonsin haft!

    SvaraRadera
  3. Jag är redan inne på min andra borste efter att någon snodde min. Bästa jag någonsin haft!

    SvaraRadera
  4. måste inhandla ID mineralfoundation i puderform & behöver en borste till. använder den här till flytande foundation, men den ska alltså vara grym till mineralpuderfoundation (what a mouthfull) också? annars får det bli en ID kabuki, men jag har aldrig testat deras borstar :S hjääälp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska säga att denna är väldigt bra och jag använder den enbart till puderfoundation. Jag har testat visa ID borstar men gillar de inte speciellt mycket, mest pga. att de fäller väldigt mycket hår och är inte så kompakta som jag vill ha det. Min favorit alla tider är MAC #182 Buffer Brush - kolla in den!

      Radera