fredag 28 mars 2014

Laura Mercier - trio i matta ögonskuggor!

Nu när man äntligen kan köpa Laura Mercier hos Kick.se och Kicks på Mobilia i Malmö var jag bara tvungen! Jag har länge haft just detta märke på min vill-test-lista tillsammans med t.ex. Burberry, Tom Ford och Marc Jacobs. Tillsammans med lite procent- och rabattcheckar slog jag till på tre ögonskuggor och en tom palette.

Jag vill mest säga att det är precis samma system som Bobbi Brown har med sina paletter med ögonskuggor och rouger och priset är det samma; 235 kr per skugga och 100 kr för en tom palette.
Den tomma paletten Custom Compact 3 Well Palette innehåller tre tomma fack finns också med sex och kommer med spegel i locket.
De tre Matte Eye Colour som jag valde var Fresco, Vanilla Nuts och Cashmere. Jag tycker att Fresco är en varm ljusbrun, Vanilla Nuts en bra bas skugga som passar till både varma och kalla toner och Cashmere är en kall lite rosalila brun. Laura Mercier´s ögonskuggor är otroligt mjuka och är nästan lite krämiga samt ger mycket färg.
Fresco - neutral beige brown
Vanilla Nuts - light neutral champagne
Cashmere - medium pink brown
Här är den färdiga paletten!

1 kommentar: